La volan, prin Munchen |
Nici acolo nu se semnalizeaza in sensuri giratorii, nu se acorda prioritate in intersectii si nici la schimbarea benzii de circulatie. Si totusi, soferii sunt mai relaxati si nu se enerveaza cand li se taie calea. De ce?
Pentru ca daca iti propui in Germania sa ajungi din punctul A in punctul B, o faci de 10 ori mai repede decat in Romania. Acolo ai unde sa depasesti, nu ti-e frica sa mergi cu viteza in afara localitatii pentru ca esti linistit, nici o groapa nu-ti va aparea in cale, nu vei prinde o coloana de tiruri pe care nu le vei putea depasi 20 de km, care vor circula cu 40km/h din cauza drumului mult prea ingust si a multitudinilor de curbe, nu-ti sare nea politistu' tot la al doilea sat in cale (pe ruta Oradea-Alesd - 39 km si 4 localitati - sunt zilnic 2 sau 3 patrule de politie care 'gestioneaza' traficul, prinzand 'vitezomani'). Neavand nici un motiv sa nu respecti legea, nu te enervezi ca pierzi o secunda cand iti taie careva calea.
Pentru ca daca iti propui in Germania sa ajungi din punctul A in punctul B, o faci de 10 ori mai repede decat in Romania. Acolo ai unde sa depasesti, nu ti-e frica sa mergi cu viteza in afara localitatii pentru ca esti linistit, nici o groapa nu-ti va aparea in cale, nu vei prinde o coloana de tiruri pe care nu le vei putea depasi 20 de km, care vor circula cu 40km/h din cauza drumului mult prea ingust si a multitudinilor de curbe, nu-ti sare nea politistu' tot la al doilea sat in cale (pe ruta Oradea-Alesd - 39 km si 4 localitati - sunt zilnic 2 sau 3 patrule de politie care 'gestioneaza' traficul, prinzand 'vitezomani'). Neavand nici un motiv sa nu respecti legea, nu te enervezi ca pierzi o secunda cand iti taie careva calea.
In schimb, in Romania, daca vrei sa te deplasezi cu masina din punctul A in punctul B pe drumuri nationale (cele care nu sunt inchise preventiv, sa nu cumva sa ninga si sa trebuiasca deszapezite repede), iti doresti moartea.
Dupa ce ca mergi in afara localitatii cu 30 la ora pe drum national (toate drumurile sunt in reparatii, non-stop! peste tot unde sunt gropi/reparatii sunt limitari la 30 km/h), vine linia continua! Pe drum drept! Apoi, dupa ce mai stai in coloana dupa cate un tir, observi linia discontinua, te asiguri, depasesti si ... apare nea politistu' din tufis si iti da amenda ca ai depasit limita legala de viteza cand ai efectuat depasirea, dupa ce ultimii 20 de km i-ai facut in jumatate de ora.
Dupa ce ca mergi in afara localitatii cu 30 la ora pe drum national (toate drumurile sunt in reparatii, non-stop! peste tot unde sunt gropi/reparatii sunt limitari la 30 km/h), vine linia continua! Pe drum drept! Apoi, dupa ce mai stai in coloana dupa cate un tir, observi linia discontinua, te asiguri, depasesti si ... apare nea politistu' din tufis si iti da amenda ca ai depasit limita legala de viteza cand ai efectuat depasirea, dupa ce ultimii 20 de km i-ai facut in jumatate de ora.
In concluzie, impresia ca in strainatate se respecta mai mult regulile provine din lipsa drumurilor din Romania, si a starii in care sunt acestea. Daca am avea soselele de afara, incidentele de pe drumurile romanesti ar scadea simtitor.
Si o intrebare: Oare drumarii romani au iubit prea mult curbele? De toate drumurile sunt ca 'pisatul boului'?
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu